سفارش انجام پروژه پردازش تصویر

انجام پروژه انجام پروژه پردازش تصویر

انجام پروژه پردازش تصویر یکی از مهمترین خدماتی است که مجموعه مسترپیپر به دانشجویان عزیز و کاربران خواد ارایه می نماید. قبل از معرفی بیشتر خدمات مجموعه مستر پیپر در خصوص انجام پروژه پردازش تصویر به معرفی پردازش تصویر و مباحث مرتبط با آن می پردازیم:

پردازش تصاویر امروزه بیشتر به موضوع پردازش تصویر دیجیتال گفته می‌شود که شاخه‌ای از دانش رایانه است که با پردازش سیگنال دیجیتال که نماینده تصاویر برداشته شده با دوربین دیجیتال یا پویش شده توسط پویشگر هستند سر و کار دارد.

تصاویر رقمی (دیجیتالی)

تصاویر سنجش شده، از تعداد بسیار زیادی از مربع‌های کوچک، مشهور به پیکسل تشکیل شده‌است. هر پیکسل دارای یک شماره رقمی (Digital Number) است که بیان‌گر مقدار روشنایی آن پیکسل است. به این نوع از تصاویر، تصاویر رستری هم می‌گویند. هر تصویر رستری از تعدادی سطر و تعدادی ستون تشکیل شده‌است.

مقادیر پیکسل

برای مشخص کردن رنگ یک پیکسل، روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. آنچه که متداول‌تر است RGB است، که ۳ کانال مختلف برای ۳ رنگ قرمز، سبز و آبی در نظر می‌گیرند. اما در پردازش تصویر از فضاهای رنگی دیگر استفاده  بیشتری می‌شود. برای مثال فضای رنگ HSV.

در صورتی که از ۳ کانال قرمز و سبز و آبی استفاده شود و برای هر کانال ۸ بیت در نظر گرفته شود، هر کانال دارای ۲۵۶ حالت خواهد بود. در نتیجه هر پیکسل می‌تواند ۱۶۷۷۷۲۱۶ (۲۵۶ به توان ۳) رنگ مختلف را نشان دهد.

تفکیک‌پذیری تصویر

تفکیک‌پذیری تصویر به تعداد پیکسل‌ها در طول و عرض تصویر بستگی دارد.

رزولوشن رادیومتریک تصویر

در یک تصویر ۴ بیتی، حداکثر دامنه روشنایی برابر با ۱۶ (۲ به توان ۴) می‌باشد یعنی دامنه آن از ۰ تا ۱۵ می‌باشد. این تصویر در مقایسه با یک تصویر با نرخ بیت بالاتر، کیفیت پایین‌تری را به نمایش می‌گذارد. تصویر ۸ بیتی، حداکثر دامنه روشنایی ۲۵۶ را دارد، یعنی تغییرات هر پیکسل آن بین ۰ تا ۲۵۵ است؛ بنابراین رزولوشن رادیومتریک بهتری دارد.

عملیات اصلی در پردازش تصویر

  • تبدیلات هندسی : همانند تغییر اندازه، چرخش و…
  • رنگ: همانند تغییر روشنایی، وضوح یا تغییر فضای رنگ
  • ترکیب تصاویر : ترکیب دو یا چند تصویر
  • فشرده سازی پرونده : کاهش حجم تصویر
  • ناحیه بندی پرونده : تجزیه تصویر به نواحی با معنی
  • بهبود کیفیت پرونده : کاهش نویز، افزایش کنتراست، اصلاح گاما و …
  • سنجش کیفیت تصویر
  • ذخیره‌سازی اطلاعات در تصویر
  • انطباق تصاویر

قیمت انجام پروژه پردازش تصویر

گروه مسترپیپر همیشه سعی داشته است که مناسب ترین قیمت را در سفارش پروژه پردازش تصویر داشته باشد تا بتواند رضایت حداکثری کاربران خود را جلب نماید.

مدت زمان انجام پروژه پردازش تصویر

زمان انجام پروژه پردازش تصویر با توجه به حجم کار و مدت زمان کاربر تعیین می گردد اما همواره سعی می شود که پروژه در کمترین زمان ممکن انجام و تحویل گردد.

کیفیت انجام پروژه پردازش تصویر

مسترپیپر با تجربه و تخصص بالای خود همواره بالاترین کیقیت را در پروژه های محوله داشته و همواره با انتخاب افراد متخصص سعی نموده است که کیفیت انجام پروژهای محوله را در بهترین سطح نگه داشته و آنرا ارتقا دهد لذا ازانجام درست و بموقع پروژه خود آسوده خاطر باشید و با بالاترین کیفیت پروژه ی خود را دریافت نمایید.

خدمات مجموعه مسترپیپر در زمینه انجام پروژه پردازش تصویر

سایر پروژه های مرتبط :

انجام پروژه دانشجویی - انجام پروژه ارشد
انجام پروژه دانشجویی - انجام پروژه ارشد